September 1, 2011

M O N O L O G U E

Sepetang bermenung di suatu sudut...

"Hmmm. ada awek lalu lah pulak"
" Cantik lah. Manis jeee"
"Cun lah ni kan aku pun single jeeee"
"Hish.Nak tegur ke....Sabar dulu lah kasi dia nampak aku dulu"
"Hmmm.pandang pandang jeling jeling.Ish dia balas balik tu.Ada can lah ni kan"
"Okay masa untuk susun step nak tegur dia"
"Okay kejap lagi dia lalu sini aku tegur lah"
"Hmmm.berdebar pulak jantung aku ni."
"Eh eh. Dia nak kemana tu.Alamak dia ke sana pulak"
"Okay aku follow pelan pelan"
"Okay nice dia stay situ. Kena cepat ni sebelum dia jalan"
"Hmmm. Apa aku nak cakap eh nak tegur dia ni" 
"Ish. Betul ke aku nak tegur ni. Sekali dia x layan buat malu je"
"Kalau lah aku dapat usha ni mesti best kalau dapat buat awek. Ada lah teman kan"
"Okay aku dah ready ni nak tegur dia"
"Ish. X nak bergerak lah pulak kaki aku ni. Alahai."
"Aduhhhhhh dia blah dah. Melepas lagi lah aku kali ni. Nasib badan lah kan"
"Melopong lagi lah aku. Tu lah aku dok takut sangat nak tegur perempuan depan depan"
"Haish bila lah keberanian tu nak datang kan"


p/s : Begitu lah ye keadaan diri aku setiap kali aku nampak awek yang aku nak usha. Cukup takut aku nak tegur perempuan bila dah berdepan. Kadang kadang dengan perempuan yang aku kenal pun aku x tahu x berbual apa. Mungkin ini akibat aku bersekolah yang penuh dengan lelaki selama 3 tahun dekat EC dulu sampai tebal sangat rasa malu ni. Hish. Nak harap facebook je lah kalau aku nak berkenal dengan perempuan. Sampai kadang kadang aku pun marah diri aku sendiri sebab tak berani nak tegur perempuan. Aku tak tahu nak klasifikasikan sikap aku ni sebagai benda baik atau benda buruk. Comment sikit boleh? herrr. Apa pun tak boleh kan?


1 comment:

  1. Nice kutab. Kinda inspired me. i hope can get the good girl that Allah choose for me. Thanks bro. insyaallah aku sampaikan salam

    ReplyDelete